مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 آذر 1398 ساعت 03:052019-12-09سياسي

تبلیغات بازرگانی هم «کودک کار» دارد!/ فاصله تلویزیون از وضع مطلوب


سید بشیر حسینی کارشناس سواد رسانه ای، سواستفاده از کودکان در آگهی های بازرگانی را معضلی مشابه پدیده کودکان کار در جامعه توصیف کرد و وضعیت تلویزیون را هم در زمینه پخش تبلیغات، - مطلوب ندانست.

سیدبشیر حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره حضور کودکان در تبلیغات و پیام های بازرگانی با توجه به ممنوعیتی که در برخی موارد دارد، بیان کرد: حضور این کودکان در پیام های بازرگانی سه وجه دارد که باید این وجوه مختلف را در نظر گرفت؛ اول اینکه در کشور ما به واسطه اینکه استفاده ابزاری و کالایی از خانم ها محدود شده است و از طرفی در تبلیغات به دنبال لطافت و ظرافت می گردند، یکی از شگردها این است که سراغ کودکان می روند.

وی ادامه داد: حضور کودکان در پیام های بازرگانی به این معنا جایگزین خیلی از زیبایی های غریزی و جسمی شده است و چون در کشور ما ملاحظاتی فرهنگی و مذهبی نسبت به خانم ها وجود دارد حضور کودکان بیشتر شده است.

این متخصص حوزه سواد رسانه ای تصریح کرد: مورد دوم را باید با توجه به شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و ولع و احساس نیاز بیش از حد به دیده شدن در این شبکه ها در نظر گرفت که خیلی وقت ها خانواده ها را هم ترغیب کرده است که کودکانشان را در معرض این تبلیغات قرار دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبلیغات بازرگانی هم «کودک کار» دارد!/ فاصله تلویزیون از وضع مطلوب

تبلیغات بازرگانی هم «کودک کار» دارد!/ فاصله تلویزیون از وضع مطلوب