مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 آذر 1398 ساعت 06:302019-12-10پزشكي

اهمیت لباس پرستار در کاهش اضطراب کودکان بستری


افتادن گذر بچه ها به بیمارستان و نیاز به بستری شدن آن ها به دلیل بیماری ، یکی از ناراحت کننده ترین موضوعاتی است که خانواده ها، پرسنل بیمارستانی و از همه مهم تر، - خود بچه ها تجربه می کنند.

محققان کشور برای رهایی کودکان از اضطراب فراوان چنین لحظه هایی، تغییر در پوشش پرستاران را توصیه کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حدود 30 درصد از کودکان، حداقل یک بار در طول دوران کودکی در بیمارستان بستری می شوند و حدود پنج درصد از آن ها نیز، چندین بار چنین رویدادی را تجربه می کنند.

بستری شدن برای کودکان، به عنوان بحرانی برای اجتماعی شدن و سازگاری با محیط جدید آن هم در شرایطی است که نه تنها از سلامت برخوردار نیستند، بلکه در معرض برخورد با عوامل ناشناخته و خطرآفرین نیز قرار دارند.

محدودیت کودک در مکانیسم های دفاعی همچون مهارت حل مسئله و تصمیم گیری، داشتن دید خودمحور از دنیا و تجربیات محدود وی، باعث ترس او در موقعیت های تهدیدکننده ای همچون بستری شدن می شود.

به اعتقاد متخصصان، ازآنجاکه بستری شدن در بیمارستان، باعث اضطراب کودک می شود، این امر می تواند عامل مهمی در به تأخیر انداختن بهبودی کودک باشد.

بر این اساس این موضوع، مشکل بزرگی برای خانواده و تجربه ای تهدیدکننده برای کودکی است که سعی می کند وظایف مربوط به سطح تکاملی خود را انجام دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت لباس پرستار در کاهش اضطراب کودکان بستری

اهمیت لباس پرستار در کاهش اضطراب کودکان بستری