مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 آذر 1398 ساعت 08:352019-12-10اقتصادي

خروج تأمین اجتماعی از بنگاه داری به نفع جامعه کارگری و بیمه شدگان


مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اجرای نظرات ریاست جمهوری درباره خروج این سازمان از بنگاه داری را مورد تأکید قرار داد و گفت: این امر قطعا به نفع جامعه کارگری و بیمه شدگان است و پیگیری می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مصطفی سالاری در دیدار با اعضای هیأت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار اظهار داشت: خروج از بنگاه داری به معنی فروش اموال شستا نیست و منابع حاصل از فروش سهام برخی از شرکتها برای سرمایه گذاری و خرید سهام غیر مدیریتی در حوزه های دیگری هزینه می شود.

وی ادامه داد: درحال حاضر 60 درصد سودی که شستا به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می کند مربوط به هلدینگ تاپیکو (شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین) است که حدود 60 درصد از سود این هلدینگ از محل سهامی غیرمدیریتی بدست می آید و شرکتهایی که در مدیریت آنها نقشی نداریم بازدهی بیشتری دارند.

سالاری اداره مستقیم بنگاه های اقتصادی را به زیان سازمان تأمین اجتماعی دانست و گفت: ما شرکتی داریم که در سال گذشته تنها 60 میلیارد تومان سودآوری داشته است در حالی که بر اساس بررسی های انجام شده و شرکت های مشابه آن بایستی 1000 میلیارد تومان سودآوری می داشت.

وی تأکید کرد: خروج از بنگاه داری قطعا به نفع سازمان تأمین اجتماعی است و البته این کار با حفظ اموال کارگران انجام می شود و سازمان تأمین ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج تأمین اجتماعی از بنگاه داری به نفع جامعه کارگری و بیمه شدگان

خروج تأمین اجتماعی از بنگاه داری به نفع جامعه کارگری و بیمه شدگان