مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 آذر 1398 ساعت 13:362019-12-10بين الملل

امیر کویت: بیانیه اجلاس ریاض راهی برای آینده شورای همکاری است


امیر کویت در چهلمین اجلاس سران کشورهای عضو شورای خلیج فارس گفت که بیانیه ریاض راهی برای آینده شورای همکاری خلیج فارس است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت روز سه شنبه ضمن شرکت در چهلمین اجلاس سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس گفت که بیانیه این اجلاس راهی برای آینده شورای همکاری است.

 وی ابراز امیدواری کرد که نشست های آتی شورای همکاری خلیج فارس بهتر از نشست های قبلی باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشبکه خبری الجزیره، صباح الأحمد الجابر الصباح تاکید کرد که فضای مثبتی بر اجلاس ریاض حاکم بود.

از سوی دیگر، سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی در افتتاحیه این اجلاس با اتخاذ مواضع ضد ایرانی گفت که رویارویی با ایران نیازمند وحدت کشورهای این شورا است.

اجلاس ریاض عضر سه شنبه در حالی به پایان رسید که قرار بود موضوع رفع اختلافات شورای همکاری خلیج فارس یکی از محورهای آن باشد، اما در بیانیه پایانی آن هیچ اشاره ای به این موضوع نشده است و علاوه بر آن، امیر قطر هم که شاه سعودی وی را به این اجلاس دعوت کرده بود، شرکت نکرد.

عربستان، مصر، امارات و بحرین از حدود دو سال پیش روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده اند و ازسرگیری روابط با این کشور را به 13 شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیر کویت: بیانیه اجلاس ریاض راهی برای آینده شورای همکاری است

امیر کویت: بیانیه اجلاس ریاض راهی برای آینده شورای همکاری است