مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 آذر 1398 ساعت 11:002019-12-11اجتماعي

انتقال دانش فنی تهیه نقشه تبخیر و تعرق کشاورزی


فائو و ستاد احیای دریاچه ارومیه، گام جدیدی به منظور انتقال دانش و مهارت های پیشرفته تهیه نقشه تبخیر و تعرق کشاورزی به کارشناسان ایرانی، برداشتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) با همکاری ستاد احیای دریاچه ارومیه و در چارچوب پروژه برنامه یکپارچه مدیریت پایدار منابع آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ، کارگاه آموزشی چهار روزه ای را در زمینه شیوه های پیشرفته تهیه نقشه تبخیر و تعرق در اراضی کشاورزی برگزار کردند.

در جریان این کارگاه، کارشناسان ایرانی آموزش های لازم را جهت استفاده از داده های ماهواره ای سنجش از دور به منظور نقشه برداری تبخیر و تعرق در اراضی کشاورزی دریافت کردند.

به گفته پاریث، محقق و عضو هیئت علمی مؤسسه آموزش آب (در دلفت هلند) هدف این کارگاه ارائه آموزش های ضروری به شرکت کنندگان جهت محاسبه تبخیر و تعرف واقعی با استفاده از داده های رایگان و در دسترس ماهواره ای، هواشناسی و دیگر داده های ثانویه است.

وی با تأکید بر اهمیت این کارگاه برای ایران، عنوان کرد که شیوه های آموزش داده شده در این دوره برای ایران بسیار کارامد هستند؛ این تخصص، نیاز امروز ما به منظور پایش مصرف آب در شرایط کم آبی است که هم اکنون در سرتاسر جهان و خصوصا ایران با آن مواجه هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال دانش فنی تهیه نقشه تبخیر و تعرق کشاورزی

انتقال دانش فنی تهیه نقشه تبخیر و تعرق کشاورزی