مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 آذر 1398 ساعت 11:362019-12-11اقتصادي

برداشت 21هزارتن عسل در آذربایجان غربی


آذربایجان غربی با بیش از 2 میلیون و 650 هزار هکتار مرتع و مناطق کوهستانی و جنگلی یکی از استان های مستعد تولید عسل در کشور به شمار می رود .

- مرکزآذربایجان غربی ،سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: زنبورداران استان امسال 21 هزار و 500 تُن عسل برداشت کردند داود قربان نژاد افزود: این استان با تولید بیش از 21 هزار و 500 تُن عسل و داشتن بیش از یک میلیون و 345 هزار کندو، مقام اول کشوری را از هم لحاظ تعداد کندو و از لحاظ تولید عسل به خود اختصاص داده است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیش از 25 درصد عسل کشور در آذربایجان غربی تولید می شود، اضافه کرد: بعد از آذربایجان غربی، استان همجوار آذربایجان شرقی با تولید سالانه 13 هزار تُن عسل در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

وی افزود: در بین شهرستان های استان نیز خوی، ارومیه و چایپاره به ترتیب بزرگ ترین تولیدکنندگان عسل آذربایجان غربی بوده و هم اکنون 15 تعاونی زنبورداران در این شهرستان ها فعال است.

داود قربان نژاد ادامه داد: بر اساس آخرین آمار سرشماری زنبورستان های آذربایجان غربی(مهر امسال) 6 هزار و 176 نفر بهره بردار به صورت مستقیم و پنج هزار و 338 نفر بهره بردار به صورت فصلی در این صنعت مشغول به کار هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 21هزارتن عسل در آذربایجان غربی

برداشت 21هزارتن عسل در آذربایجان غربی