مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 آذر 1398 ساعت 09:352019-12-12اقتصادي

افزایش 16 درصدی صادرات در8ماه امسال؛


قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در کرمان گفت: در 8 ماه امسال 88 میلیون تن کالای ایرانی صادر شده که بیش از 16 درصد افزایش دارد.

.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان حسین مدرس خیابانی امروز در همایش بزرگداشت روز صادرات استان کرمان افزود: بیش از 27 میلیارد دلار کالای ایرانی امسال صادر شده که نسبت به پارسال از نظر ارزشی افزایش یافته است وی صادرکنندگان را رزمندگان خط مقدم جنگ اقتصادی دانست وگفت: رونق واقعی تولید با باز کردن بازارهای هدف صادرات فراهم می شود.

مدرس خیابانی گفت: امروز هدف ما برای صادرات 15 کشور است که براساس برآوردها، این کشورها هزار و 200 میلیارد دلار کالا از دنیا می گیرند که ما 24 میلیارد دلار کالا به آنها می دهیم در حالی که قدرت افزایش این میزان تا 100 میلیارد دلار وجود دارد.

وی با اشاره به دست یافتنی بودن هدفگذاری افزایش صادرات تا سال 1400 افزود:بر این اساس صادرات به 15 کشور طرف تجارت را دو برابر(48 میلیارد دلار) افزایش می دهیم و کرمان استان توانمند در حوزه صادرات است.

مدرس خیابانی با اشاره به توافقنامه خیر با اتحادیه اوراسیادرباره صفر شدن تعرفه 520 کالا برای ایران از جمله خرما، مس و برخی کالاهای معدنی و صنعتی افزود: حجم تجارت پنج کشور عضو توافقنامه تجاری اوراسیا با دنیا 900 میلیارد دلار بوده ، در حالیکه که مبادله


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 16 درصدی صادرات در8ماه امسال؛

افزایش 16 درصدی صادرات در8ماه امسال؛