مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 آذر 1398 ساعت 12:352019-12-12اقتصادي

پیوستن به سازمان تجارت جهانی می تواند در صادرات موثر باشد


پیوستن به سازمان تجارت جهانی از مسائلی است که باید در سطح ملی تعیین تکلیف شود اما این تصمیم گیری ها می تواند در صادرات موثر باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدجواد فدایی ظهر پنجشنبه در همایش بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کرمان بیان داشت: به صادرکنندگان نمونه تبریک می گویم که موفق شدند و توانستند قدم مثبتی در توسعه صادرات بردارند.

وی افزود: ما صادرکننده نمونه داریم که به معنای این است در شرایط تحریم هم می توان کار انجام داد و صادرکننده نمونه شد و دوم این که صادرکننده نمونه کمک کنند به سایر صادرکنندگان تا ما به عدد 10 میلیارد دلار پیش بینی شده در صادرات برسیم.

استاندار کرمان گفت: ما علیرغم همه مشکلات در صادرات رشد داشتیم که نشاندهنده حرکت رو به جلو است در هفت ماهه اول سال جاری 32 درصد رشد صادرات داشتیم و صادرات در سال 97 نسبت به 96 حدودا 2 برابر بوده است.

فدایی تصریح کرد: شناخت بازارهای خارجی یکی از مشکلات صادرکنندگان ما است در حالیکه 70 درصد صادرات ما تنها به پنج کشور انجام می شود و طراز تجاری ما با کشورهای همسایه منفی است که بخشی هم مربوط به سیاستگذاری کلی دولت است.

وی گفت: صادرات در تولید داخلی تاثیر می گذارد که باید ببینیم باید چه راهکارهایی داشته باشیم و در مجموع منافع ملی ما در سیاست گذاری کلان کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیوستن به سازمان تجارت جهانی می تواند در صادرات موثر باشد

پیوستن به سازمان تجارت جهانی می تواند در صادرات موثر باشد