مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 06:502019-12-14سياسي

اتراق 520 خانوار عشایر کوچرو ایوان در مناطق قشلاقی


رییس اداره امور عشایری شهرستان ایوان گفت: 520 خانوار عشایر کوچرو این شهرستان در مناطق قشلاقی تنگه کوشک تا جاده کاشی پور سومار اتراق کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مجتبی احمدی با بیان اینکه کوچ پاییزه عشایر بخش مرکزی و زرنه این شهرستان از مناطق ییلاقی به قشلاقی از آذرماه جاری آغاز شده است افزود: کار بهسازی 282 کیلومتر جاده دسترسی برای عشایر کوچرو در نظر گرفته شده که 26 آذر ماه جاری پیمانکار آن مشخص می شود.

وی با بیان اینکه این عشایر بطور معمول کوچ برون استانی ندارند، یادآور شد: در این فصل برخی عشایر کوچروی استان کرمانشاه که کوچ روی برون استانی دارند نیز به مناطق شترمل، چوگه و جاده کاشی پور شهرستان ایوان کوچ می کنند.

احمدی افزود: در راستای ارائه خدمات پشتیبانی به عشایر کوچرو، آبرسانی سیار توسط یک دستگاه تانکر آبرسان دولتی به محل آب انبار های واقع در مسیر کوچ عشایر به ازای هر خانوار 2 هزار لیتر برای 10 روز و همچنین تامین آب شرب دام های همراه عشایر اقدام می شود.

عشایر منطقه ایوان با 6 هزار و 405 نفر جمعیت بیش از 139 هزار راس دام همراه دارند و سالانه 30 درصد گوشت مورد نیاز استان ایلام را تامین می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتراق 520 خانوار عشایر کوچرو ایوان در مناطق قشلاقی

اتراق 520 خانوار عشایر کوچرو ایوان در مناطق قشلاقی