مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 آذر 1398 ساعت 11:452019-12-15سياسي

چهار استراتژی ایران برای پوشش همگانی سلامت


رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با اشاره به چهار بعد پوشش همگانی سلامت، اقدامات ایران در حوزه مراقبت های اولیه بهداشتی را تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر تبریزی در مراسم بزرگداشت پوشش همگانی سلامت با بیان اینکه در سال 2008 قرار بود نظام های سلامت به سمت تحقق عدالت در سلامت، دسترسی همگانی به خدمات سلامت و جامعه سالم حرکت کنند، گفت: اما در عمل کشورها عمدتا به سمت بیمارستان محوری و تجاری شدن نظام سلامت پیش رفتند و به همین دلیل شاهد چند پارگی خدمات در کشورها بودیم.

بر همین اساس اصلاحاتی در پیش گرفته شد و سازمان بهداشت جهانی اهداف 17 گانه ای را در قالب اهداف توسعه پایدار مطرح کرد که یکی از اصول آن پوشش همگانی سلامت است و هدفش ارتقای کیفیت خدمات برای دستیابی به سطوح مطلوب سلامت برای همه آحاد جامعه است.

وی با بیان اینکه یکی از ابعاد پوشش همگانی سلامت، پوشش جمعیتی است، گفت: در ایران جمعیت روستایی، عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر تحت پوشش قرار دارند و یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت عشایر نیز تحت پوشش هستند.

همچنین پوشش جمعیت شهرهای بالای 20 هزار نفر که بالغ بر 56 میلیون نفر هستند، پوشش جمعیت حاشیه نشین و سکونت های غیر رسمی که حدود 11 میلیون نفرند، بیمه شدن 9 میلیون و 500 هزار نفر به صورت رایگان و مشارکت بخش دولتی و خصوصی در ارائه خدمات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهار استراتژی ایران برای پوشش همگانی سلامت

چهار استراتژی ایران برای پوشش همگانی سلامت