مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 آذر 1398 ساعت 13:002019-12-15بين الملل

نیروهای سودانی ساحل غربی یمن را ترک کردند


منابع وابسته به دولت دست نشانده سعودی در یمن از خروج نیروهای سودانی از ساحل غربی یمن خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نیروهای سودانی که در کنار نیروهای ائتلاف تحت سرکردگی آل سعود در ساحل غربی یمن می جنگیدند، آنجا را ترک کردند و منطقه را به نیروهای عبد ربه منصور هادی تحویل دادند.

بر اساس گزارش منابع امنیتی وابسته به دولت دست نشانده سعودی در یمن، نیروهای سودانی ساحل غربی را ترک کرده اند و نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی جایگزین آنها شده اند.

شایان ذکر است که سودان، پس از نزدیک به چهار سال جنگ از کاهش نیروهای خود در یمن و خروج آرام و تدریجی خود از یمن خبر داده بود.

عبدالله حمدوک ،نخست وزیر سودان بعد از بازگشت از واشنگتن در 11 دسامبر 2019 ، از کاهش تعداد نیروهای سودانی فعال در ائتلاف متجاوز عربستان ضد یمن ، از 15 هزار به 5 هزار نفر خبر داده بود و این برای بار اول نبود که خبر عقب نشینی و خروج نیروهای سودان از یمن اعلام می شد ، چرا که در ابتدای ماه نوامبر 2019 ، محمد حمدان دقلو رییس نیروهای واکنش سریع معروف به حمیدتی ، از عقب نشینی ده هزار نفر از نیروهای شرکت کننده خود در جنگی که از 5 سال گذشته توسط ائتلاف متجاوز عربستان سعودی ضد یمن به راه افتاده خبر داد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروهای سودانی ساحل غربی یمن را ترک کردند

نیروهای سودانی ساحل غربی یمن را ترک کردند