مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 آذر 1398 ساعت 05:502019-12-16بين الملل

اعتراضات شبانه هنگ کنگی ها پیش از دیدار کری لام و شی جینپینگ


پیش از ملاقات امروز (دوشنبه) رهبر هنگ کنگ و رییس جمهوری چین در پکن، پلیس هنگ کنگ در درگیری های خیابانی شبانه با شلیک گاز اشک آور معترضان را هدف گرفت.

- اعتراضات شبانه هنگ کنگی ها پیش از دیدار کری لام و شی جینپینگ پیش از ملاقات امروز (دوشنبه) رهبر هنگ کنگ و رییس جمهوری چین در پکن، پلیس هنگ کنگ در درگیری های خیابانی شبانه با شلیک گاز اشک آور معترضان را هدف گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کری لام، رییس اجرایی هنگ کنگ به پایتخت چین رفته است و پس از دیدار با لی کچیانگ، نخست وزیر چین با شی جینپینگ، رییس جمهوری این کشور دیدار خواهد داشت و گمانه زنی درباره اینکه دستورات جدیدی از جمله ترمیم کابینه برای حل و فصل بحران سیاسی این دولت شهر مطرح شود، وجود دارد.

کری لام و رییس جمهوری چین پیشتر در ماه نوامبر در شانگهای دیدار داشتند و شی جینپینگ با وجود این آشوب اعتماد حداکثری به رهبر هنگ کنگ را ابراز کرد.

شامگاه یکشنبه گروهی از جوانان هنگ کنگی ماسک پوش که از مداخله چین در آزادی های وعده داده شده به هنگ کنگ در زمان تحویل حاکمیت آن به پکن در 1997 ناخشنود بودند، جاده های اطراف منطقه مونگ کوک را مسدود کردند و موجب شدند تا پلیس چندین مرتبه گاز اشک آور شلیک کند و با باتوم معترضان را هدف بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراضات شبانه هنگ کنگی ها پیش از دیدار کری لام و شی جینپینگ

اعتراضات شبانه هنگ کنگی ها پیش از دیدار کری لام و شی جینپینگ