مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 آذر 1398 ساعت 07:402019-12-16بين الملل

انتقاد سازمان ملل از وضعیت بد آزادی مذهبی در پاکستان


یک کمیسیون سازمان ملل از وضعیت آزادی مذهبی در پاکستان انتقاد و تاکید کرد: این مسئله در دولت عمران خان دستخوش وخامت مداوم شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه DNA، کمیسیون موسوم به کمیسیون وضعیت زنان وابسته به سازمان ملل گزارشی را تحت عنوان آزادی مذهبی پاکستان تحت حمله منتشر کرده است.

این کمیسیون که زیرمجموعه شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل قرار دارد عنوان کرده که قوانین تبعیض آمیز دولت پاکستان سبب شده که افراد برخوردار از ذهنیت های افراطی دست به حمله به اقلیت های مذهبی بزنند.

این کمیسیون در این گزارش ضمن تاکید بر سیاسی کردن و استفاده نظامی از قوانین برخورد با کفر گویی و همچنین قوانین مبارزه با فرقه احمدیه در پاکستان، عنوان کرد که این قوانین گروه های افراط گر در پاکستان را تشویق به حمله به اقلیت های مذهبی بر اساس انگیزه های سیاسی می کند.

در این گزارش آمده است، در سه دهه گذشته پاکستان شاهد سواستفاده مداوم از قوانین مبارزه با کفرگویی همراه با ظهور افراطی گری بوده و این مسئله یک تاثیر مخرب هنجاری بر هماهنگی اجتماعی پاکستان داشته است.

در ادامه این گزارش تصریح شد: ماهیت حساسیت برانگیز پرونده های مربوط به کفرگویی منجر به تشدید عصبیت مذهبی شده و فضای مناسبی برای خشونت های گروهی و برخوردهای شخصی مردم با مسائل اغلب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد سازمان ملل از وضعیت بد آزادی مذهبی در پاکستان

انتقاد سازمان ملل از وضعیت بد آزادی مذهبی در پاکستان