مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 آذر 1398 ساعت 08:202019-12-16پزشكي

توصیه هایی برای استفاده صحیح از مواد غذایی کنسرو شده


پیشرفت تکنولوژی آثار مختلفی بر زندگی افراد دارد، این آثار را می توان در شیوه و آداب غذا خوردن و تغییر در نوع مواد غذایی و حتی عادات مرسوم به عینه مشاهده کرد؛ - ایسنا/فارس پیشرفت تکنولوژی آثار مختلفی بر زندگی افراد دارد، این آثار را می توان در شیوه و آداب غذا خوردن و تغییر در نوع مواد غذایی و حتی عادات مرسوم به عینه مشاهده کرد؛ افزایش تمایل به مصرف غذاهای کنسرو شده، یکی از این تغییرات است.

یک کارشناس ارشد بهداشت و ایمنی مواد غذایی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز، با اشاره به افزایش تمایل افراد و خانواده ها به استفاده از محصولات کنسرو شده، خواستار توجه اکید به توصیه های بهداشتی در این خصوص شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، الهام باباعلی دوشنبه 25 آذر در یک کارگاه آموزشی، گفت: برای گرم کردن مواد غذایی کنسرو شده، قوطی کنسرو چه به صورت در بسته و چه باز شده، نباید به شکل مستقیم روی شعله قرار داده شود، زیرا ممکن است براثر حرارت زیاد لحیم جداره قوطی ذوب و ذرات فلز وارد ماده غذایی شود.

او ادامه داد: این موضوع به ویژه در مورد قوطی های کنسرو باز شده اهمیت دارد زیرا قراردادن این قوطی ها روی شعله مستقیم اجاق خوراک پزی، منجر به افزایش سرعت فعل و انفعالات شیمیایی بین ماده غذایی و جداره داخل قوطی که در اثر باز شدن آسیب دیده و اندود آن از بین رفته می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه هایی برای استفاده صحیح از مواد غذایی کنسرو شده

توصیه هایی برای استفاده صحیح از مواد غذایی کنسرو شده