مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 آذر 1398 ساعت 11:352019-12-16اقتصادي

گنج گران بها در دل دریاچه ارومیه/ غفلت دستگاه های متولی از ارز خفته در این صنعت


خبرگزاری فارس؛ رقیه وکیلی آرتمیا جانداری است سخت پوست که در آب های شور زندگی می کند و به عنوان نیاز اصلی صنعت آبزی پروری دارای اهمیت اقتصادی و زیست محیطی فراوانی است.

در دنیا سالانه بیش از دو هزار تن سیست(تخم) آرتمیا معامله می شود و به خصوص از خود آرتمیا یا سیست آن در تغذیه مراحل نوزادی ماهیان، سخت پوستان و نرم تنان سود می برند.

قیمت هر کیلوگرم از این سخت پوست در بازارهای جهانی با توجه به کیفیت آن حدود 120 تا 200 دلار است.

دریاچه ارومیه از مهمترین زیستگاه های آرتمیا در ایران است که با توجه به ویژگی های خاص آن آرتمیا ارومیانا نام گذاری شده و در صورت مدیریت صحیح می تواند تحولی در اقتصاد استان ایجاد کند.

صنعت آبزی پروری به طور کامل وابسته به این موجود است رحیم حب نقی رییس دانشگاه ارومیه در گفت وگو با خبرنگار فارس در مورد این محصول ارزشمند اظهار کرد: مرکز پژوهشکده آرتمیا و آبزیان دانشگاه ارومیه دارای دانش فنی و علمی عمل آوری آرتمیا بوده و این دانش امروزه مورد نیاز پرورش دهندگان آرتمیا به طور طبیعی و مصنوعی است.

  رییس دانشگاه ارومیه ادامه داد: صنعت آبزی پروری به طور کامل وابسته به آرتمیا بوده و بعضی نوزادان ماهیان غذای زنده مصرف می کنند و به علت بالا بودن پروتیین آرتمیا این موجود زنده بسیار حائز اهمیت است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گنج گران بها در دل دریاچه ارومیه/ غفلت دستگاه های متولی از ارز خفته در این صنعت

گنج گران بها در دل دریاچه ارومیه/ غفلت دستگاه های متولی از ارز خفته در این صنعت