مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 آذر 1398 ساعت 18:052019-12-16پزشكي

سیگارهای الکترونیکی و افزایش بیماری های ریوی


سیگار الکترونیکی خطر ابتلا به بیماری های مزمن ریوی همچون آسم، برونشیت، آمفی زم و بیماری انسدادی مزمن ریه را افزایش می دهد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ‏، به نقل از خبرگزاری فرانسه، محققان علوم پزشکی در مطالعه ای که نتایج آن امروز دوشنبه منتشر شد، اعلام کردند: سیگار الکترونیکی خطر ابتلا به بیماری های مزمن ریوی همچون آسم، برونشیت، آمفی زم و بیماری انسدادی مزمن ریه را افزایش می دهد، ولی همچنان می توان گفت: از سیگار های رایج، کم خطرتر است.

محققان در مقاله ای که در شماره اخیر نشریه آمریکایی طب پیشگیری منتشر شد، اعلام کردند: این تحقیق، به شیوع بیماری حاد ریه در روز های اخیر که به مرگ 50 نفر بر اثر افزوده شدن برخی محصولات خاص به سیگار های الکترونیک منجر شد ربطی ندارد.

محققان دانشگاه کالیفرنیا در سان فرانسیسکو با استفاده از اطلاعات عمومی، عادات سیگار کشیدن و استفاده از سیگار الکترونیک را بر روی 32 هزار آمریکایی بزرگسال بین سال های 2013 تا 2016 بررسی کردند.

آن ها دریافتند کسانی که از سیگار های الکترونیک استفاده می کنند 1/3 برابر بیشتر از افراد عادی در خطر ابتلا به بیماری های مزمن ریه قرار دارند در حالی که سیگار های معمولی به میزان 2/6 برابر در معرض این خطر قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیگارهای الکترونیکی و افزایش بیماری های ریوی

سیگارهای الکترونیکی و افزایش بیماری های ریوی