مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 آذر 1398 ساعت 07:262019-12-17اقتصادي

طرح ارتقا بهره وری آب در بخش کشاورزی با همکاری فائو اجرا شد


مدیر آب و خاک و امور فنی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طرح ارتقاء بهره وری آب در بخش کشاورزی در ایران با همکاری فائو دراستان قزوین اجرا شده است.

- احمد مستخدمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی چندین سفر کارشناسی و مدیریتی فائو و بازدید از پایلوت معرفی شده در استان؛ عملیات اجرایی این طرح از اسفند ماه سال گذشته رسما شروع شده است.

وی هدف اصلی اجرای این طرح را؛ انجام آزمایشی مراحل مختلف عملیات حسابداری آب، محاسبه و تعیین بهره وری آب با توجه به الگوی کشت در منطقه، بررسی نقاط قوت و شناسایی اقدامات موثر، جلب مشارکت بهره برداران در منطقه و برنامه ریزی برای تعمیم به سایر حوضه ها و استانها برشمرد.

مستخدمی تصریح کرد : همه این مراحل بر اساس شرح خدمات، روشهای استاندارد و تحت نظارت کارشناسان سازمان فائو و بصورت مشترک و همزمان در 8 کشور؛ مصر، الجزیره، اردن، لبنان، مراکش، فلسطین، تونس و جمهوری اسلامی ایران انجام می شود و به اشتراک گذاری نتایج و تجربیات این پروژه در این کشورها از دیگر اهداف این طرح است.

وی؛ تقویت جایگاه کشور در برنامه های بین المللی، آشنایی کارشناسان و مدیران ذیربط با اصول علمی و فنی بحث ارتقاء بهره وری آب در بخش کشاورزی با توجه به محدودیت موجود در منابع آب و بهره مندی از ظرفیت های آموزشی و استفاده از تجارب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح ارتقا بهره وری آب در بخش کشاورزی با همکاری فائو اجرا شد

طرح ارتقا بهره وری آب در بخش کشاورزی با همکاری فائو اجرا شد