مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 آذر 1398 ساعت 09:052019-12-17پزشكي

ایران در 1402 کشور اول منطقه در پوشش همگانی سلامت خواهد شد


معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: با تغییر رفتار و رویکردها، تحقق توسعه همگانی سلامت، ایران در سال 1402 به کشور اول منطقه در پوشش همگانی سلامت تبدیل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ایرج حریرچی در مراسم معارفه رییس جدید دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین که روز سه شنبه در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد اظهارداشت: مهمترین رسالت ما ارتقای سلامت مردم، محافظت از منابع مالی مردم و پاسخگویی توام با تکریم و پوشش همگانی سلامت است.

وی بیان کرد: نظام سلامت چهار هدف عمده دارد که افرایش سلامت جامعه، محافطت از منابع مالی مردم در برابر مخاطرات مالی بیماریها، پاسخگویی به مردم و رعایت کرامت بیماران از مهمترین آنهاست.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور یادآورشد: امروز باید بپذیریم که همه جای دنیا درمان گران است و در ایران هم اگر به طور متوسط 10 تا 25 درصد درآمدها به درمان اختصاص یابد شهروندان با مشکلات جدی مواجه می شوند.

وی بیان کرد: یک سوء تفاهم و تلقی نادرستی از ثروت مردم داریم و فکر می کنیم مردم وضعیت مالی خوبی دارند در حالی که در واقعیت در یک قرن اخیر ثروت مردم کاهش یافته و کسی که با یارانه زندگی می کند برای ویزیت وقتی چند هزار تومان پرداخت می کند برایش سخت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در 1402 کشور اول منطقه در پوشش همگانی سلامت خواهد شد

ایران در 1402 کشور اول منطقه در پوشش همگانی سلامت خواهد شد