مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 آذر 1398 ساعت 10:402019-12-17اقتصادي

کمک معیشت دولت تنها در کوتاه مدت اثرگذار است


رییس سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان با بیان اینکه هفت میلیون خانوار در کشور هیچ خودرو و مصرف بنزینی ندارند، گفت: تنها هدف دولت از افزایش نرخ بنزین کاهش مصرف 20 میلیون لیتری این سوخت است که این 6 ماه دیگر سرجای خود بازمی گردد.

- نعمت الله اکبری پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در نشست اثرات افزایش قیمت بنزین بر اقتصاد ایران که به همت گروه اقتصاد و با همکاری انجمن علمی اقتصاد و پژوهشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان برگزار شد، با اشاره به تصویب قانون 11 ماده ای هدفمندی یارانه ها در سال 1388 که مهمترین آن طرح تحول اقتصادی بود، گفت: به صورت شاخص ردپای تصمیمات امروز به قانون هدفمندی برمی گردد؛ ماده یک این قانون دولت را مکلف کرده بود که طی برنامه پنجم توسعه نرخ حامل های انرژی تا حداقل 90 درصد قیمت فوب خلیج فارس تغییر کند.

وی در خصوص توزیع این درآمد از سوی دولت، گفت: قانون به دولت اجازه داده که درآمد حاصل از افزایش حامل های انرژی را بین مردم، دولت و تولیدکننده تقسیم کند که متاسفانه 20 درصد سهم دولت برای بهبود زیرساخت ها و 30 درصد سهم تولیدکنندگان داده نشد و تنها بخش اول به صورت یارانه نقدی به مردم پرداخت می شود.

به گفته اکبری، سازمان هدفمندی یارانه ها در سال 1398 ماهیانه 4 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمک معیشت دولت تنها در کوتاه مدت اثرگذار است

کمک معیشت دولت تنها در کوتاه مدت اثرگذار است