مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 آذر 1398 ساعت 21:202019-12-17اجتماعي

باغ شهر ایران نفس ندارد/ تراژدی روزهای خاکستری


قصه آلودگی هوا غصه ای بی پایان و بی نتیجه اکثر کلان شهرها و مناطق صنعتی کشورمان و در این میان شهر تبریز است که به خاطر بی تدبیری مسوولان و دست اندرکاران این حوزه و دستگاه های ذی ربط همچنان ادامه دارد و در ایام فصل سرما نیز به اوج می رسد.

- خبرگزاری فارس از تبریز- موسی کاظم زاده: امسال با شروع فصل سرما به دلیل پدیده وارونگی، آلودگی هوا مسئله چالش انگیز کلان شهرهای چون تهران، اصفهان، تبریز، اراک و .

شده است، از این رو این شهرها به دلیل صنعتی بودن، شمار زیاد وسایل نقلیه دودزا، حجم بالای جمعیت و  نبود آمایش سرزمین در ساخت و سازهای شهری بیشتر روزهای سال را با هوای ناسالم و آلوده سپری می کنند.

از سویی، شهر تبریز نیز که از گذشته از این شهر به عنوان باغ شهر ایران نام می بردند، با ایام فصل سرما سیمای بهتری نسبت به سایر کلان شهرهای کشورمان پیدا نمی کند.

  بنابراین، دوشنبه 25 آذرماه هم بنا به تصویب مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی مدارس پنج شهر آذربایجان شرقی (تبریز، خسروشاه، اسکو، ایلخچی و سهند) به علت افزایش آلایندگی هوا در تمام مقاطع صبح و بعد ظهر تعطیل می شود.

در هر حال هوای کلان شهر تبریز با آغاز فصل سرما اگر بارندگی و وزش باد در آن نباشد در اکثر مواقع در وضعیت هشدار و ناسالم برای گروه های حساس قرار می گیرد به طوریکه این وضعیت بحر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغ شهر ایران نفس ندارد/ تراژدی روزهای خاکستری

باغ شهر ایران نفس ندارد/ تراژدی روزهای خاکستری