مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 آذر 1398 ساعت 05:562019-12-18اقتصادي

افزایش ذخیره آب سد کوثر گچساران


ذخیره آب سد کوثر گچساران افزایش یافت.

- مرکز کهگیلویه وبویراحمد، مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: میزان ذخیره آب سد کوثر امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

اکبر خدری افزود: میزان ذخیره آب سدکوثر هم اکنون 450 میلیون متر مکعب است که 117 میلیون متر مکعب نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر برآورد شده است.

وی اضافه کرد: ذخیره آب سد کوثر در ابتدای سال آبی گذشته به دلیل کم بارشی به کمترین میزان خود رسیده بود.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران بیان کرد: براساس برآوردی که به تازگی از سوی کارشناسان وزارت نیرو انجام شده است ظرفیت مخزن سد کوثر 547 میلیون متر مکعب است و 33 میلیون متر مکعب از مخزن این سد با رسوباتی که در سال های بهره برداری انباشته شده بود پر شده است.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با بیان اینکه نرمال تراز مخزن بتنی این سد از سطح دریا 625 متر است، گفت: هم اکنون تراز این سد 611.

2 متر است.

خدری اضافه کرد: از ابتدای سال زراعی همزمان با اول مهر امسال 136میلیمتر باران در ایستگاه هواشناسی سد کوثر ثبت شده است که 35 میلیمتر آن مربوط به بارندگی اخیر بوده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون 71 میلیون متر مکعب آب وارد سد کوثر شده است که پنج میلیون متر مکعب آن در بارندگی اخیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش ذخیره آب سد کوثر گچساران

افزایش ذخیره آب سد کوثر گچساران