مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 آذر 1398 ساعت 11:302019-12-18فرهنگي

یلداگردی در پایتخت/ در آستانه شب یلدا کجا برویم؟


در آستانه شب یلدا بسیاری از مکان های فرهنگی اقدام به برپایی مراسمی کرده اند که در آن خانواده ها علاوه بر بهره مندی از برنامه های هنری می توانند مایحتاج شب چله خود را هم تهیه کنند.

- گروه تفریح و نشاط  - سعیده اسدیان: آیین شب یلدا با قدمتی چند هزار ساله بهانه ای است تا خانواده ها طولانی ترین شب سال را در کنار یکدیگر سپری کنند و به استقبال زمستان بروند.

در این شب معمولاً خانواده ها در خانه بزرگ فامیل جمع می شوند و با خوردن تنقلات، قصه گویی بزرگان و شاهنامه خوانی و حافظ خوانی این شب طولانی را جشن می گیرند.

به همین بهانه و در آستانه شب یلدا بسیاری از مکان های فرهنگی اقدام به برپایی مراسمی کرده اند که در آن خانواده ها علاوه بر بهره مندی از برنامه های هنری می توانند مایحتاج شب چله خود را هم تهیه کنند.

جشن مردمی یلدای ایرانی در کاخ سعد آباد یکی از این مراسم  جشن مردمی یلدای ایرانی است که از امروز 27 آذرماه تا شنبه 30 آذرماه در مجموعه تاریخی سعدآباد برگزار می شود.

اجرای موسیقی سنتی و فولکلور، مراسم های آیینی اقوام، برگزاری مسابقات فرهنگی، هم نوازی دف، آیین شب یلدا و مراسم انارگردانی از جمله برنامه هایی است که در  این روزها برپا می شود، ساعت اجرای این برنامه ها از 14 تا 17 اعلام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یلداگردی در پایتخت/ در آستانه شب یلدا کجا برویم؟

یلداگردی در پایتخت/ در آستانه شب یلدا کجا برویم؟