مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 آذر 1398 ساعت 20:052019-12-18اجتماعي

سیاست های تخریبی منابع آبی ما چندین برابر 40 سال پیش است


کاهش آب تجدیدپذیر در کشور، نشان دهنده آن است که سیاست های تخریب منابع آبی، چندین برابر 40 سال پیش شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عیسی کلانتری چهارشنبه شب در کارگروه گرد و غبار استان خوزستان خطاب به مسئولان استان اظهار کرد: اگر می خواهید استان را مانند 50 سال گذشته مدیریت کنید نمی توانید موفق شوید.

وی با بیان اینکه عدم بررسی اشتباهات گذشته موجب شده است استان امروز به این روز در بیاید، افزود: استان خوزستان تنها استانی در کشور است که در بدترین شرایط آبی نیز کمبود آب ندارد.

رییس سازمان محیط زیست کشور عنوان کرد: استان خوزستان در دو سال پیش که بدترین شرایط 50 سال گذشته آبی کشور را شاهد بودیم بیش از 10 میلیارد مترمکعب آب صرف حوزه کشاورزی شد.

کلانتری تصریح کرد: در سال 61 و در طرح های توسعه ای نیشکر مقرر شد اگر پس از سه سال کاشت خاک شست و شو داده شد جیره آبی آن 23 هزار مترمکعب در هکتار باشد، در دو سال گذشته که بدترین سال آبی کشور بود بالغ بر 34 هزار مترمکعب تا به طرح های نیشکر در استان خوزستان تخصیص داده شد که این نشان دهنده عدم مشکل آب در این استان بوده است.

وی گفت: برای گندم بر اساس اقلیمی باید پنج هزار متر مکعب آب مصرف می شد که در سال گذشته بالای 9 هزار متر مکعب آب برای آن مصرف شده و این میزان بابت از بین بردن حق آبه های زیست محیطی بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست های تخریبی منابع آبی ما چندین برابر 40 سال پیش است

سیاست های تخریبی منابع آبی ما چندین برابر 40 سال پیش است