مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 آذر 1398 ساعت 12:052019-12-19اقتصادي

تامین آب شرب شهرهای جنوب استان تهران از ماملو


با بهره برداری کامل از تصفیه خانه هفتم تهران در آینده نزدیک، آب شرب شهرهای جنوب شرق استان تهران از آبهای سطحی و سد ماملو تامین خواهد شد.

- معاون امور آب و فاضلاب وزیر نیرو که برای بازدید از طرح آبرسانی به شهر تهران و شهرهای اطراف به شهرستان پاکدشت سفر کرده بود در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: این طرح آب را از سد ماملو به تصفیه خانه هفتم تهران و از آنجا به مناطق 15-16-18-19 و 20تهران هدایت می کند.

تقی زاده افزود: شهرهای اطراف تهران از جمله ورامین، پاکدشت، پیشوا، قرچک، قیامدشت، فرون آباد، شریف آباد و خاور شهر نیز از همین آب بهره مند خواهند شد.

وی گفت: پیش از این آب شرب این مناطق از حدود 150 حلقه چاه تامین می شد و اکنون از آبهای سطحی و آب سد ماملو برای این منظور استفاده خواهد شد.

وی هزینه اجرای این طرح را که 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با بهره برداری از مدول دوم این تصفیه خانه جمعیتی بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر در استان تهران از آب تصفیه شده ماملو استفاده می کنند.

معاون وزیر نیرو در بخش دیگر به مشکلات آبگرفتگی در اهواز اشاره کرد و گفت: سیل و آبگرفتگی در اهواز از 26 نقطه به 6 نقطه کاهش پیدا کرده، مسئولین محلی در تلاش هستند تا به طور کامل این بحران را مهار کنند و ما هم از طریق وزارت نیرو پشتیبانی های ل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین آب شرب شهرهای جنوب استان تهران از ماملو

تامین آب شرب شهرهای جنوب استان تهران از ماملو