مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 آذر 1398 ساعت 15:402019-12-19اقتصادي

فاز اول انتقال آب سد طالقان نیاز آب شرب آبیک را تامین میکند


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: در صورت تامین اعتبار لازم و افتتاح فاز اول انتقال آب از سد طالقان، آب شرب شهر آبیک در سال آینده تامین می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، یدالله ملکی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که روز پنجشنبه با حضور شیرکوند معاون هماهنگی اقتصادی معاون اول رییس جمهور و استاندار برگزار شد گفت: انتقال آب از سد طالقان که باید 88 درصد پیشرفت داشت امروز فقط 8 درصد پیشرفت دارد که قرار بود 18 میلیارد تومان داده شود که فقط یک میلیارد تومان داده شده است.

وی بیان کرد: با پر کردن 275 حلقه چاه غیرمجاز برای مدیریت منابع آبی اقدام شد و 280 حلقه چاه نیز امسال به کنتور هوشمند مجهز شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین تصریح کرد: سد مخزنی نهب در جنوب تاکستان در حال احداث است که برای بهبود 37 هزار هکتار از اراضی و کنترل سیلاب استفاده خواهد شد.

وی بیان کرد: سد بالاخانلو برای تأمین آب شرب 6 شهر و 35 روستا با ظرفیت 38 میلیون مترمکعب در منطقه بویین زهرا در دست ساخت است که 63 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طرح آبرسانی از سد طالقان که قرار بود در سال 99 تکمیل شود امروز به دلیل تأمین نشدن اعتبار با تأخیر در اجرا مواجه شده است.

ملکی یادآور شد: آب شرب استان بویژه در شهر آبیک در مرحله بحرانی است و چون وابسته به آب های زیرزمینی است تداوم روند مصرف آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاز اول انتقال آب سد طالقان نیاز آب شرب آبیک را تامین میکند

فاز اول انتقال آب سد طالقان نیاز آب شرب آبیک را تامین میکند