مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 آذر 1398 ساعت 12:202019-12-20بين الملل

تظاهرات معترضان به صدور حکم اعدام پرویز مشرف


حامیان رییس جمهور اسبق پاکستان بعد از صدور حکم دادگاه ویژه مبنی بر مجازات 5 بار اعدام برای پرویز مشرف در اعتراض به این حکم و اعلام همبستگی با ژنرال مشرف به خیابان ها آمدند - به گفته منابع رسانه ای پاکستان، حامیان مشرف در شهر های کراچی، حیدر آباد، لاهور، فیصل آباد، چترال، راولپندی، سیبی، صادق آباد و در پایتخت پاکستان با برگزاری راهپیمایی و تجمع حمایت خود را از پرویز مشرف و ارتش این کشور اعلام کردند.

دادگاه ویژه پاکستان که روز سه شنبه 17 دسامبر پرویز مشرف را به اتهام خیانت بزرگ به کشور، انحلال و تعلیق قانون اساسی در دوران ریاست جمهوری به مجازات اعدام محکوم کرده بود، روز پنج شنبه ضمن صدور جزییات حکم اعدام وی اعلام کرد: دادگاه 5 بار مجازات اعدام را برای وی تعیین کرده است.

دادگاه ویژه پاکستان همچنین با صدور حکمی غیر معمول اعلام کرد: چنانچه پرویز مشرف قبل از اجرایی شدن حکم اعدام از دنیا برود، این حکم پا برجاست و جنازه او باید به مدت سه روز در (D-Chowk) پارلمان این کشور روی چوبه دار قرار گیرد.

کارشناسان حقوقی پاکستان معتقدند: این حکم دادگاه ویژه، حتی اگر نمادین هم باشد، خلاف قانون اساسی این کشور است.

این در حالی است که ارتش پاکستان نیز در واکنش به این حکم، آن را مغایر با تمام اصول انسانی، دینی و فرهنگی خوانده و به آن اعتراض کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تظاهرات معترضان به صدور حکم اعدام پرویز مشرف

تظاهرات معترضان به صدور حکم اعدام پرویز مشرف