مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 آذر 1398 ساعت 23:052019-12-20اجتماعي

تاثیر پسماندسوزی بر تشدید آلودگی هوای تهران


معاون اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه پسماندسوزی می تواند هم در خاک و هم درهوا آلودگی ایجاد کند، گفت: پسماندسوزی آلودگی هوا را تشدید می کند.

- معاون اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه پسماندسوزی می تواند هم در خاک و هم درهوا آلودگی ایجاد کند، گفت: پسماندسوزی آلودگی هوا را تشدید می کند.

سیامک دل زنده در گفت و گو با ایسنا افزود: هنگام آلودگی هوای تهران که بسیارهم خطرناک است و با پدیده وارونگی هوا مواجه هستیم، پسماندسوزی آلودگی هوا را تشدید می کند.

در واقع یکی از علل اصلی آلودگی هوا می تواند پسماندسوزی در اراضی ملی ، بلاصاحب نامحصور و کارگاه های کوچک باشد.

وی درباره گازها و آلاینده هایی که از سوزاندن پسماندها در پایتخت تولید می شود توضیح داد: گازهای بسیار خطرناکی به نام های دی اکسین و فوران از سوزاندن پسماندهای پلاستیکی متصاعد می شود.

دل زنده اظهارکرد: در مناطق جنوبی تهران کشت و زرع زیاد است و گاهی در این مناطق علاوه برلاستیک و پلاستیک باقیمانده محصولات کشاورزی مانند کاه و کلش را نیز می سوزانند.

در نتیجه آلاینده هایی نظیر هیدروکربن ها ، مونوکسیدکربن ، دی اکسید نیتروژن ، دی اکسید گوگرد متصاعد و آزادسازی ذرات معلق حاصل از آن ها موجب آلودگی هوا و شیوع بیماری های جدید می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر پسماندسوزی بر تشدید آلودگی هوای تهران

تاثیر پسماندسوزی بر تشدید آلودگی هوای تهران