مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 آذر 1398 ساعت 05:152019-12-21سياسي

شبکه دولتی انگلیس همچنان سوگوار منتظری


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، وب سایت بی بی سی به بهانه دهمین سالمرگ آقای منتظری و به قلم یکی از عناصر ضدانقلاب فراری که خود را شاگرد منتظری خوانده، - شبکه دولتی انگلیس نسبت به فقدان آقای منتظری ابراز تأسف کرد! به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، وب سایت بی بی سی به بهانه دهمین سالمرگ آقای منتظری و به قلم یکی از عناصر ضدانقلاب فراری که خود را شاگرد منتظری خوانده، نوشت: آیت الله منتظری پیش از پیروزی انقلاب به ولایت انتصابی فقیه باور داشت.

پس از پیروزی انقلاب، به ولایت انتخابی و مقیده فقیه باورمند شد و در نهایت به دولت اسلامی منتخب مردم و بدون نیاز به ولایت فقیه گرایش پیدا کرد و مدل نظارت فقیه را ارائه نمود و صراحتا اعلام کرد که این مدل، یک نظریه پیشنهادی است و نیاز به تعریف کارشناسی دارد و مردم هر زمانی، خود باید شیوه حکومت مناسب خویش را انتخاب کنند.

نویسنده بی بی سی با اذعان به معارضه منتظری با میراث فکری و سیاسی امام خمینی (ره) می نویسد: بیان این نظریه، تاثیر مهمی بر سست کردن مبانی شرعی ولایت سیاسی فقیهان داشت.

به همین دلیل نیز، نقد وی بر رهبری، نقدی منحصرا از منظر سیاسی محسوب نمی شد، نقد وی بر رهبری، فقط نقدی بر مصداق شخص، ولی فقیه نبود، بلکه نقد اصلی وی بر مبانی مشروعیت چنین ولایتی در مفهوم حاکمیت سیاسی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شبکه دولتی انگلیس همچنان سوگوار منتظری

شبکه دولتی انگلیس همچنان سوگوار منتظری