مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 دی 1398 ساعت 07:102019-12-22اجتماعي

سرنوشت نامعلوم کاخ جهان نما


چند روزی است که حصارهای فلزی شهرداری اصفهان، دورتادور بقایای کاخ ثبت ملی شده جهان نما در چهارباغ عباسی را پوشانده اند و این اقدام، نگرانی هایی را در پی داشته است.

- ایسنا/اصفهان چند روزی است که حصارهای فلزی شهرداری اصفهان، دورتادور بقایای کاخ ثبت ملی شده جهان نما در چهارباغ عباسی را پوشانده اند و این اقدام، نگرانی هایی را در پی داشته است.

بقایای کاخ جهان نما مربوط به دوره ی صفویه است و سال 1395 در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده.

پیش تر، دورِ بخش کاوش و مرمت شده محدوده کاخ جهان نما، حصاری شیشه ای کشیده شده بود و مردم می توانستند شاهد بقایای این کاخ، در نخستین سایت موزه شهری اصفهان باشند.

فریدون اللهیاری، مرداد ماه 1395 بعد از انجام مرحله کاوش بخشی از بقایای این کاخ طی گفت و گویی با ایسنا اعلام کرده بود: بازسازی کاخ جهان نما در شورای فنی میراث فرهنگی تأیید شده و طبق توافق شهرداری با میراث، تا سفت کاری به عهده شهرداری و بخش نازک کاری به عهده میراث فرهنگی باشد.

علمدار علیان، مسئول باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان، نیز مردادماه سال 1396 به خبرگزاری مهر گفته بود: سایت موزه کاخِ جهان نما از نوروز امسال به شکل موقتی و به منظور سامان دهی این محدوده در ایام عید در محل اصلی این کاخ در دروازه دولت اصفهان ایجادشده و کاخ جهان نما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت نامعلوم کاخ جهان نما

سرنوشت نامعلوم کاخ جهان نما