مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 دی 1398 ساعت 09:352019-12-23بين الملل

آمار واقعی قربانیان جنگ یمن از زبان وزارت بهداشت صنعاء


سخنگوی وزارت بهداشت یمن اعلام کرد، آمار واقعی قربانیان جنگ یمن بیشتر از تعداد اعلام شده و تنها نام تعدادی از آنها ثبت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جنگ ائتلاف سعودی علیه مردم یمن از فروردین 1394 به بهانه هایی واهی آغاز شد و این جنگ در سایه سکوت جامعه بین الملل همچنان ادامه دارد.

یوسف الحاضری سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن در گفت وگویی با وبگاه مرآه الجزیره به تبعات این جنگ پرداخت و اعلام کرد، ممانعت از خروج بیماران از طریق فرودگاه صنعا، کمبود دارو و تشدید درگیری ها در نزدیکی الحدیده به عنوان تنها راه تنفس بر وخیم تر شدن اوضاع انسانی افزوده است.

وی افزود: آمار قربانیان در پی حملات ائتلاف بسیار بیشتر از تعداد اعلام شده است، نام 41 هزار نفر در وزارت بهداشت ثبت شده، تعداد زیادی هستند که دفن شده و مراکز درمانی منتقل نشده اند.

برآوردها حاکی از آن است که تعداد شهدا و مجروحان به بیش از 60 هزار نفر می رسد، 43 هزار نفر در نتیجه بسته بودن فرودگاه صنعا فوت کرده اند و 600 نفر به دلیل سوءتغذیه و وبا جان خود را از دست داده اند که بیشتر آنها از کودکان هستند.

الحاضری در ادامه مسؤولیت این قربانیان را بر عهده ائتلاف سعودی به فرماندهی سعودی، امارات، سودان، مصر و بحرین دانست و افزود، این مسؤولیت همچنین بر عهده کشورهایی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار واقعی قربانیان جنگ یمن از زبان وزارت بهداشت صنعاء

آمار واقعی قربانیان جنگ یمن از زبان وزارت بهداشت صنعاء