مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 دی 1398 ساعت 10:052019-12-23اقتصادي

نقاط قوت طرح بانکداری از نگاه رییس کل اسبق بانک مرکزی/ پیشنهاد اصلاحی برای ماده 40


رییس کل اسبق بانک مرکزی ترکیب هیات عالی بانک مرکزی و شوراهای زیرمجموعه آن در طرح بانکداری جمهوری اسلامی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: فکر می کنم این ترکیب و ساختار خیلی قوی تر و مستقل تر از شورای پول و اعتبار است.

- محمود بهمنی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره طرح بانکداری جمهوری اسلامی و ساختار طراحی شده برای نظام تصمیم گیری در بانک مرکزی اظهارداشت: در حال حاضر (در قانون فعلی) شورای پول و  اعتبار بالاترین رکن بانک مرکزی برای تصمیم گیری برای سیاست های پولی و بانکی است.

وی افزود: در طرح بانکداری جمهوری اسلامی هم این اختیارات را به هیات عالی بانک مرکزی داده شده است اما این تفاوت که ترکیب هیات عالی متفاوت از ترکیب شورای پول و اعتبار است.

در این طرح با توجه به ترکیب هیات عالی، استقلال تصمیم گیری نسبت به شورای پول و اعتبار افزایش و سهم مسئولان دولتی از ترکیب ساختار تصمیم گیری برای سیاست های پولی و ارزی کاهش پیدا کرده است و دیگر اینگونه نیست.

  عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه از ترکیب 6 نفره اعضای غیراجرایی هیات عالی هر دو سال 2 نفر جایگزین می شوند و می توانند مجددا انتخاب شوند، گفت: در این طرح اختیارات زیادی به هیات عالی داده شده است و من فکر می کنم این ترکیب و ساختار خیلی قوی تر و مستقل تر از شورای پول و اع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقاط قوت طرح بانکداری از نگاه رییس کل اسبق بانک مرکزی/ پیشنهاد اصلاحی برای ماده 40

نقاط قوت طرح بانکداری از نگاه رییس کل اسبق بانک مرکزی/ پیشنهاد اصلاحی برای ماده 40