مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 دی 1398 ساعت 11:002019-12-23اقتصادي

ابلاغ 712 نفر سهمیه سواداموزی به کهگیلویه/نرخ باسوادی به 88.7 درصد رسید


رییس اداره نهضت سوادآموزی کهگیلویه گفت: امسال 712 نفر سهمیه سوادآموزی در دوره های سوادآموزی، تحکیم و انتقال به شهرستان ابلاغ شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کهگیلویه، حکیمه خشنود امروز در نشست خبری به مناسبت هفته سوادآموزی با اشاره به آموزش ترکیبی سوادآموزان  اظهار داشت: علاوه بر آموزش دروس پایه مهارت زندگی آموزش داده می شود.

رییس اداره نهضت سوادآموزی کهگیلویه گفت: این مهارت ها در راستای تحقق شعار آموزش برای همه و با همکاری اداره فنی و حرفه ای ارائه می شود.

خشنود با اشاره به تعریف 40 عنوان مهارت برای این قشر، افزود: سوادآموزان علاوه بر یادگیری خواندن و نوشتن به آموزش 32 عنوان مهارت از قبیل خیاطی،تکه دوزی، چرم دوزی، کیف دوزی، لباس محلی و آشپزی مشغول هستند.

وی گفت: امسال 712 نفر سمیه دوره های سوادآموزی به شهرستان ابلاغ شد که از این تعداد 342 نفر دوره سوادآموزی و مابقی دوره های تحکیم و انتقال بود.

خشنود اضافه کرد: 200 نفر تاکنون زیر پوشش دوره سوادآموزی قرار گرفته و دوره انتقال و تحکیم نیز به طور کامل سهمیه ابلاغی زیر پوشش قرار گرفته است.

وی با اشاره به پایین بودن میانگین باسوادی در شهرستان نسبت به استان گفت: سال گذشته کهگیلویه به عنوان طرح پایلوت سوادآموزی قرار گرفت و به مدت چهار سال اجرایی خواهد شد تا به میانگین استانی برس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابلاغ 712 نفر سهمیه سواداموزی به کهگیلویه/نرخ باسوادی به 88.7 درصد رسید

ابلاغ 712 نفر سهمیه سواداموزی به کهگیلویه/نرخ باسوادی به 88.7 درصد رسید