مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 دی 1398 ساعت 12:352019-12-23اقتصادي

افزایش بهره وری سطح زیر کشت برنج با استفاده یافته های پژوهشی نوین


رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به افزایش بهره وری سطح زیر کشت برنج، گفت: جهاد کشاورزی با استفاده از یافته های پژوهشی نوین در این مسیر گام برداشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی درجانی ظهر دوشنبه در جلسه تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گیلان در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی این استان با تاکید بر اینکه همه فعالیت ها باید پژوهش محور باشند، اظهار کرد: هرگونه عملکرد بر مبنای علم و پژوهش منجر به ارتقای معیشت، زندگی مردم و بخش کشاورزی می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه اشتغال، اقتصاد و امنیت استان تحت تأثیر بخش کشاورزی است، افزود: امنیت غذایی مؤلفه ای مهم در ارتقا و حفظ ایمنی، سلامت و سبب حفظ حوزه کشاورزی از هرگونه آسیب می شود.

وی از افزایش 6 تا 10 درصدی تولید برنج در فصل زراعی گذشته خبر داد و گفت: در فصل زراعی گذشته 750 هزار تن برنج سفید و یک میلیون و 100 هزار تن شلتوک در استان گیلان تولید و برداشت شده است.

درجانی با بیان اینکه 18 درصد شالیزارهای گیلان معادل 43 هزار و 500 هکتار مشمول بیمه زراعت برنج است، تصریح کرد: امسال به واسطه افزایش عملکرد در واحد سطح 6 تا 10 درصد تولید برنج افزایش در سطح زیر کشت یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش بهره وری سطح زیر کشت برنج با استفاده یافته های پژوهشی نوین

افزایش بهره وری سطح زیر کشت برنج با استفاده یافته های پژوهشی نوین