مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 دی 1398 ساعت 07:202019-12-24پزشكي

کم تحرکی و فست فودها عامل چاقی کودکان قمی


رییس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت استان قم در خصوص اضافه وزن و چاقی کودکان قمی هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز قم ، علی اکبر حق ویسی دیشب در برنامه گفتگوی خبری سیمای مرکز قم گفت: اضافه وزن و چاقی کودکان قمی در 10سال گذشته 3تا4 برابر افزایش یافته در حالی که در سایر نقاط کشور این مهم 2تا 3برابر در مدت مشابه بوده است.

رییس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت استان قم تصریح کرد:هم اکنون 14درصد کودکان و نوجوانان قمی اضافه وزن دارند و 10درصد چاق هستند که این دو می تواند ریشه بسیاری از بیماری ها باشد.

آقای حق ویسی به علل بروز این مساله اشاره کرد و گفت: فست فودها و استفاده از آن ها یکی از دلایل بروز اضافه وزن و چاقی است و ضروری است جلوی استفاده از آن ها گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: در کنار فروش فست فود باید غذاهای سنتی ایران نیز بفروش برسد تا کودکان و نوجوانان به استفاده از آن ها ترغیب شوند.

آقای حق ویسی افزود :باید با رواج میوه و غذاهای کم کالری و کاهش روغن / شکر و نمک به کودکان کمک کنیم تا از این وضع نجات یاتبند وی تصریح کرد کمیته سلامت و امنیت غذایی استان باید پاسخگوی وضع موحود باشد و با اتخاذ تصمیمات دولت و ارائه برنامه مدون به کاهش اضافه وزن و چاقی در استان کمک کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کم تحرکی و فست فودها عامل چاقی کودکان قمی

کم تحرکی و فست فودها عامل چاقی کودکان قمی