مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 دی 1398 ساعت 07:502019-12-24فرهنگي

رویکرد جشنواره ی فیلم فجر در انتخاب آثار مستند چیست؟


یکی از اعضای هیات انتخاب فیلم های مستند جشنواره فجر بیان کرد: رویکرد جشنواره فیلم فجر در انتخاب آثار مستند با رویدادهای تخصصی این حوزه تفاوت دارد و توجه به مخاطب عمومی در جشن ملی سینمای ایران از اصلی ترین دلایل انتخاب فیلم ها در این بخش است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هیات انتخاب بخش مستند سی وهشتمین جشنواره فیلم فجر به تازگی نام 10 مستند را برای نمایش و رقابت در این جشنواره که بهمن ماه برگزار می شود معرفی کرده و نکته قابل توجه این است که بیشتر این مستندها کمتر از دو هفته قبل در جشنواره سینما حقیقت نمایش داده شده اند.

رامین حیدری فاروقی که به همراه بابک بهداد و مرتضی شعبانی عضو هیات انتخاب فیلم مستند جشنواره فجر بود، در گفت وگویی با ایسنا درباره انتخاب 10 مستند برای شرکت در جشنواره فیلم فجر و اینکه آیا مستندهای دیگری متقاضی نبودند که همگی از میان آثار نمایش داده شده در جشنواره سینما حقیقت برگزیده شده اند؟ بیان کرد: مستندهای دیگری هم متقاضی شرکت در جشنواره فجر بودند اما به هر حال برای این جشنواره، که مثل جشنواره حقیقت تخصصی نیست، معیارهای متفاوتی برای انتخاب وجود دارد.

او درباره اینکه آیا این اتفاق با توجه به جایگاه جشنواره حقیقت برای سینمای مستند مثبت است؟ ادامه داد: به نظرم دست کم فعلا اتفاق خوبی است چون روش جایگزینی وجود ندار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویکرد جشنواره ی فیلم فجر در انتخاب آثار مستند چیست؟

رویکرد جشنواره ی فیلم فجر در انتخاب آثار مستند چیست؟