مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 دی 1398 ساعت 08:152019-12-24اقتصادي

تامین آب شرب بهداشتی دام در مراتع استان مرکزی


رییس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از تامین آب شرب بهداشتی دام در سطح مراتع استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ فتحی با اعلام این خبر گفت: صرفنظر از مقدار علوفه ای که در سطح مراتع برای تغذیه دام تولید می شود میزان بهره مندی از این علوفه توسط دامها مستقیما به میزان آبی بستگی دارد که بصورت آب آزاد و جهت شرب در اختیار دامها قرار می گیرد و در صورت وجود آب کافی است که دام میتواند از علوفه تولیدی در سطح مرتع حداکثر استفاده را جهت تولید فرآورده های دامی بنماید .

او افزود : همه ساله سطوح قابل ملاحظه ای از مراتع استان مرکزی بدلیل فقدان یا کمبود آب قابل شرب دام یا اصلا مورد چرا قرار نمی گیرد ، یا قبل از استفاده کامل از علوفه تولیدی ، دامها بالاجبار از مرتع خارج و به مناطق دیگری انتقال می یابند .

این امر در بخشهایی از مراتع استان و در سالهایی که گرفتار پدیده خشکسالی می گردند ، تشدید شده و علیرغم کمبود علوفه در این سالها ، از علوفه تولیدی نیز بدلیل کمبود آب ، استفاده موثر و کامل بعمل نمی آید .

رییس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت : علاوه بر میزان آب شرب دام در سطح مراتع ، پراکنش و همچنین همزمانی آن با فصل چرای دام در مرتع نیز از اهمیت فراوانی برخوردار اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین آب شرب بهداشتی دام در مراتع استان مرکزی

تامین آب شرب بهداشتی دام در مراتع استان مرکزی