مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 دی 1398 ساعت 15:002019-12-24اقتصادي

بهره برداری از بزرگترین طرح جایگزینی پساب با آب کشاورزی


بزرگترین طرح جایگزینی پساب با آب کشاورزی در کشور عصر امروز با حضور وزیر نیرو در مشهد به بهره برداری رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در این مراسم گفت: ایستگاه پمپاژ شماره 6 انتقال پساب تصفیه خانه خین عرب به پرکند آباد مشهد با بیش از 40میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی و از طریق بیع متقابل با ظرفیت یک هزار لیتر در ثانیه ایجاد شده است.

محمد علایی افزود: این ایستگاه پمپاژ شامل 10پمپ 92کیلووات برای پمپاژ پساب از تصفیه خانه خین عرب به مخزن پنج هزار مترمکعبی پرکندآباد با خط انتقالی به طول 6وسه دهم کیلومتراست.

وی گفت: این ایستگاه پمپاژ سالانه 22میلیون مترمکعب پساب را به اراضی غرب مشهد و کارده منتقل می کند که این پساب جایگزین مصرف آبهای زیرزمینی و آب مخزن سد کارده می شود.

علایی افزود: جایگزینی پساب با آب کشاورزی در راستای تعادل بخشی سفره های آب زیرزمینی، ارتقای کیفی پساب، کاهش مشکلات بهداشتی در حاشیه مشهد، جلوگیری از آلودگی آبخوان ها و کمک به تامین آب مشهد از مهم ترین اهداف این طرح است.

وی همچنین با اشاره به افتتاح ایستگاه پمپاژ مزرعه نمونه مشهد توسط وزیر نیرو افزود: این طرح با هزینه 20میلیارد تومان با هدف جایگزینی پساب با چاه های آب کشاورزی مزرعه نمونه در مشهد از محل اعت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از بزرگترین طرح جایگزینی پساب با آب کشاورزی

بهره برداری از بزرگترین طرح جایگزینی پساب با آب کشاورزی