مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 دی 1398 ساعت 11:502019-12-25اقتصادي

کمبود نفت سفید و گرفتاری روستاهای سردسیر هرمزگان


هرمزگان اگر چه در باور عموم استانی گرم و شرجی است اما در برخی مناطق روستایی آن بخصوص در غرب و شمال، زمستان هایی سوزاننده نیز دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، زمستان هرمزگان اگر چه در بسیاری از مناطق آن هوایی مطلوب و کم نظیر را می توان تجربه کرد اما در برخی مناطق روستایی و کوهستانی، سرما سوزاننده است.

فقدان گازکشی در روستاهای سردسیر با وجود مواهب عظیم خدادادی به هرمزگان به لحاظ منابع نفتی و گازی موجب شده تا مردم برای گرم کردن خانه های خود به نفت سفید نیازمند باشند و از طرفی دیگر نبود توزیع مناسب نفت سفید نیز در مناطق روستایی مشکلات زیادی را برای مردم بوجود آورده است.

برخی روستاییان هرمزگان می گویند که تا دو سال پیش شیوه توزیع نفت سفید از طریق شرکت های تعاونی روستایی صورت می گرفت و افراد برای گرم کردن منازل خود با مراجعه به تعاونی و با ارائه کوپن هایی، سهمیه نفت سفید خود را برای روزهای سرد دریافت می کردند اما از دو سال پیش به این سو، دولت با ارائه طرحی جدید از روستاییان خواست تا با ثبت نام در یک سامانه و معرفی یک ایمیل و شماره تلفن در ازای هر سرپرست خانوار به دنبال به اصطلاح ساماندهی این وضعیت است.

این در حالی است که بسیاری از روستاییان از جمله پیرمرد و پیرزن های ساکن روستا به اینترنت و ایمیل دسترسی مناسبی ندارن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود نفت سفید و گرفتاری روستاهای سردسیر هرمزگان

کمبود نفت سفید و گرفتاری روستاهای سردسیر هرمزگان