مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 دی 1398 ساعت 13:002019-12-25اقتصادي

ضعف امکانات دلیل مهاجرت فعالان منبت تویسرکان/ دولت حمایت کند


در بازدید خبرنگاران تویسرکان از کارگاه های مبل و منبت گلریز روستای اشترمل در قالب تور رسانه ای پیشکسوت هنر منبت کاری این شهرستان ضعف امکانات و نبود سرمایه را دلیل مهاجرت فعالان مبل و منبت از روستای اشترمل عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تویسرکان، عصر امروز خبرنگاران در قالب برنامه تور رسانه ای یک روزه از بخشی از کارگاه های منبت گلریز روستای اشترمل با حضور سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دهیار این روستا بازدید کردند.

 مبل و منبت های تولید شده با طرح های زیبا این روستا حتی از فاصله دور هم توجه همه را به خود جلب می کند، کار گلریز، هنر دست هنرمندان روستای اشترمل که عنوان ملی را برای شهر تویسرکان گرفته از ورودی روستا خودنمایی می کند.

پس از بازدید از چند کارگاه نوبت به کارگاه پیشکسوت این هنرصنعت می رسد پس از سلام و احوالپرسی خبرنگاران پای صحبت این هنرمند تویسرکان، زاده روستای اشترمل می نشینند؛ این هنرمند پیشکسوت مبل و منبت گلریز خود را مرتضی کاروند، متولد سال 1330 و فرزند اشترمل معرفی کرد و گفت: 14 سالگی به تهران رفتم و در سن 16 سالگی یعنی سال 46 برای یادگیری منبت کاری شاگردی استادان محمود مقدم و رضا مازندرانی را در تجربه ام دارم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضعف امکانات دلیل مهاجرت فعالان منبت تویسرکان/ دولت حمایت کند

ضعف امکانات دلیل مهاجرت فعالان منبت تویسرکان/ دولت حمایت کند