مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 دی 1398 ساعت 09:052019-12-26سياسي

پایان کار چهارمین مجمع دانشگاه های ایران و جهان عرب در مشهد


مراسم اختتامیه چهارمین مجمع دانشگاه های ایران وجهان عرب با حضور جمعی از روسای دانشگاه های ایران و کشورهای عربی دیشب در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

- مرکز خراسان رضوی، در ابتدای این مراسم دکتر محمد کافی رییس دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه محور این اجلاس جایگاه دانش و فناوری در توسعه کشورهای اسلامی بود گفت: روان سازی روابط دوستانه میان کشورهای عضو مجمع ضرورتی است و از روسای دانشگاه های جهان عرب می خواهیم تا این حرکت علمی که از ایران آغاز شده است را در کشورهای خود ادامه دهند.

همچنین معاون گسترش زبان فارسی و ایران شناسی در دانشگاه های خارج و داخل کشور نیز در این مراسم گفت: گسترش زبان فارسی با ایجاد کرسی های زبان فارسی و شرق شناسی در خارج از کشور و با تاکید بر جایگاه زبان فارسی در میان کشورهای عربی ادامه خواهد یافت.

دکتر بهادر باقری افزود: با توجه به تاثیر و تاثر زبان فارسی و عربی امیدوار هستیم که دیوارهای موانع در راه گسترش روابط بین کشورهای اسلامی بیش از پیش برداشته شود.

در بیانیه پایانی این اجلاس نیز بر مواردی همچون پرداختن به مسایل مشترک جهان اسلام با نگاه علمی، برقراری روابط میان دانشجویان ایران و کشورهای عربی از رهگذر برگزاری کارگاه ها و دوره های تابستانی و کلاس های آموزشی، برقراری روابط میان استادان مجمع و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان کار چهارمین مجمع دانشگاه های ایران و جهان عرب در مشهد

پایان کار چهارمین مجمع دانشگاه های ایران و جهان عرب در مشهد