مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 دی 1398 ساعت 15:152019-12-26سياسي

تدوین 50 تفسیر قرآن طی سال های اخیر از افتخارات شیعه است


عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور گفت: از افتخارات شیعه این است که در سال های اخیر حدود 50 تفسیر داشته که 10 مورد تفسیرها از مراجع تقلید بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله رضا استادی ظهر پنجشنبه در همایش حوزه های علمیه، مرجعیت شیعه و قرآن که با هدف تجلیل از دیدگاه های علوم قرآنی آیت الله العظمی محمد فاضل لنکرانی در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه برخی به دلیل عدم مطالعه کامل تفسیر علامه طباطبایی که افتخار حوزه علمیه و شیعه است، نظراتی وارد کرده اند از جمله اینکه ایشان در تفسیر به روایات توجهی نداشته اند.

وی گفت: علامه طباطبایی (ره) معتقد هستند که باید 30 هزار روایت که با عنوان تفسیری شناخته می شوند، مورد بررسی و تحقیق قرار گیرند تا بتوانیم در تفسیر از آن استفاده کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: همچنین علامه طباطبایی می فرمایند که روایات تفسیری دو دسته است که برخی قرآن را تفسیر می کند و برخی مربوط به قرآن است که از نظر ایشان روایات مربوط به قرآن جنبه تفسیری ندارد.

وی بیان کرد: تهمتی که به علامه طباطبایی می زنند این است که ایشان در تفسیر المیزان به روایات شیعه عنایت نداشته است در حالی که تهمتی بیهوده و اشتباه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین 50 تفسیر قرآن طی سال های اخیر از افتخارات شیعه است

تدوین 50 تفسیر قرآن طی سال های اخیر از افتخارات شیعه است