مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 دی 1398 ساعت 01:502019-12-27بين الملل

گرامی داشت یاد بی نظیر بوتو باحضور هزاران نفر در پاکستان


گرامی داشت یاد بی نظیر بوتو باحضور هزاران نفر در پاکستان به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری آناتولی،هزاران نفر روز جمعه به منظور بزرگداشت دوازدهمین سالگرد ترور بی نظیر بوتو نخست وزیر فقید پاکستان در پارک تاریخی لیاکا در شهر پادگانی راولپندی گردهم آمدند.

فعالان حزب مردمی پاکستان (حزب بوتو) در حالی در این تجمع شعار زنده باد بوتو و زنده باد بی نظیر سر دادند که بلاول بوتو؛ پسر بی نظیر بوتو و رییس این حزب با در دست داشتن تصویری از نخست وزیر فقید در این مراسم تحت نظارت شدید حضور داشتند.

بی نظیر بوتو به عنوان اولین نخست وزیر زن در جهان طی دو دوره بین سال های 1988 تا 1990 و 1993 تا 1996 سال 2007 بر اثرحمله انتحاری و درست چند دقیقه پس از آغاز سخنرانی در یک تجمع انتخاباتی در پارک تاریخی لیاکا شهر راولپندی به قتل رسید.

حزب بوتو و خانواده اش، ژنرال پرویز مشرف را متهم به مشارکت در قتل بی نظیر بوتو کردند، اما مشرف این اتهام را انکار کرده است.

مشرف که اخیرا در دادگاه ویژه به دلیل تعلیق قانون اساسی و اعمال وضعیت اضطراری در کشور در سال 2007، محکوم به مرگ شده، همچنین به جرم قتل بوتو محاکمه شده است.

بلاول بوتو در حالی که طرفداران حزب مردمی پاکستان پرچم سه رنگ این حزب را برافراشته بودند، اعلام کرد: بی نظیر بوتو در قلب ما زنده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرامی داشت یاد بی نظیر بوتو باحضور هزاران نفر در پاکستان

گرامی داشت یاد بی نظیر بوتو باحضور هزاران نفر در پاکستان