مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 دی 1398 ساعت 07:202019-12-28بين الملل

چهار کاندیدای احتمالی جانشینی پادشاه عمان


مساله تعیین جانشین سلطان قابوس، پادشاه عمان به دلیل وخامت شرایط جسمانی او بسیار اهمیت یافته است اما کاندیداهای احتمالی باید طبق اساسنامه این کشور از شرایط خاصی برخوردار باشند.

- مساله تعیین جانشین سلطان قابوس، پادشاه عمان به دلیل وخامت شرایط جسمانی او بسیار اهمیت یافته است اما کاندیداهای احتمالی باید طبق اساسنامه این کشور از شرایط خاصی برخوردار باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه گاردین چاپ انگلیس در گزارشی نوشت، کاندیداهای احتمالی برای جانشینی پادشاه عمان باید طبق بند پنج اساسنامه این کشور که در سال 1996 صادر شد، فردی مسلمان، بادرایت، خردمند، فرزند مشروع پدر و مادری مسلمان و اصالتا عمانی و نیز از فرزندان ذکور ترکی بن سعید بن سلطان باشد که از سال 1871 تا 1888 پادشاه عمان بود.

در گزارش روزنامه گاردین آمده است: خبرهایی منتشر شده اند دال بر اینکه وصیت نامه دوم سلطان قابوس حاوی نام جانشینش جهت قرائت با توجه به وخامت شرایط جسمانی سلطان قابوس و نیز اختلاف نظرها در داخل شورای خاندان حاکم از شهر صلاله به مسقط ارسال شده است.

طبق اساسنامه عمان شورای خاندان حاکم باید جانشین پادشاه را ظرف سه روز پس از مرگ پادشاه تعیین کند و اگر این شورا درباره انتخاب پادشاه کشور به توافق نرسد شورای دفاعی فردی را که سلطان قابوس در نامه خود به شورای حاک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهار کاندیدای احتمالی جانشینی پادشاه عمان

چهار کاندیدای احتمالی جانشینی پادشاه عمان