مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 دی 1398 ساعت 07:302019-12-28اقتصادي

امسال 94 تن عسل در شهرستان بهار برداشت شد


امسال علاوه بر برداشت بیش از 94 تن عسل از کلنی های زنبورعسل مقدار یک هزار و 902 کیلوگرم موم و 149 کیلوگرم بره موم از کلنی های زنبور عسل در بهار برداشت شد.

- همدان-مدیر جهاد کشاورزی بهار گفت: امسال علاوه بر برداشت بیش از 94 تن عسل از کلنی های زنبورعسل مقدار یک هزار و 902 کیلوگرم موم و 149 کیلوگرم بره موم از کلنی های زنبور عسل در بهار برداشت شد.

عبدالحسین اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان بهار به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب و وجود مراتع و دشت های پوشیده از پوشش گیاهی ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی برای تولید عسل دارد.

مدیر جهاد کشاورزی بهار ادامه داد: زنبور داران این شهرستان با داشتن 10 هزار کلنی زنبور عسل به صورت مدرن مشغول تولید هستند.

اکبری در ادامه عنوان کرد: در سال جاری از این تعداد کندو علاوه بر برداشت بیش از 94 تن عسل مقدار یک هزار و 902 کیلو گرم موم و 149 کیلو گرم بره موم و مقدار 1.

5 کیلو گرم ژل رویال برداشت شد.

وی افزود: با توجه به برداشت ژل رویال و صادرات آن به کشورهای همسایه؛ ترویج و ترغیب زنبورداران در این زمینه برای افزایش درآمد زنبورداری و کمک به ارز آوری و اقتصاد کشور مدنظر است و باید آموزش و ترویج لازم برای تولید فرآورده های مربوطه صورت پذیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امسال 94 تن عسل در شهرستان بهار برداشت شد

امسال 94 تن عسل در شهرستان بهار برداشت شد