مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 دی 1398 ساعت 10:142019-12-28فرهنگي

تماشای دیروز و امروز خیابان ولیعصر در خانه مینایی+ فیلم


این خانه قدیمی داستان های زیادی را در دل خود جای داده و به صورت رایگان میزبان بازدیدکنندگان است تا از خیابان ولیعصر در تهران قدیم و جدید دیدن کنند.

- گروه تفریح و نشاط  - خبرگزاری فارس: 16 مهرماه سال جاری و همزمان با هفته تهران بود که خانه مینایی به عنوان موزه خیابان ولیعصر افتتاح شد.

خانه ای قدیمی با 478 متر مربع مساحت که تاریخ ثبت شده برای آن در سند مالکیتش مربوط به سال 1313 شمسی است اما این دلیل بر آن نمی شود که بگوییم خانه در سال 1313 بنا شده، قدمت خانه بین 90 تا 120 سال تخمین زده می شود و مربوط به اواخر دوره قاجار است اما در سال 1313 به نام  آقا میرزا تقی رضایی از قصاب های متمکن تهران آن زمان سند خورده و سپس در سال 1345  توسط فرهاد مینایی وکیل دادگستری خریداری شده است.

ثبت خانه مینایی در فهرست آثار ملی از سال 1345 تا سال 1394 این ملک کاربری شخصی داشته و خانواده مینایی در آن زندگی می کردند اما پس از فوت آقای مینایی، فرزندان ایشان با توجه به ثبت شدن خانه در فهرست آثار ملی، این خانه تاریخی را به شهرداری تهران می فروشند و سازمان زیباسازی شهرداری تهران پس از مرمت، در مهرماه سال 98  آن را به عنوان موزه خیابان ولیعصر بازگشایی می کند.

این خانه که در خیابان ولی عصر (عج)، بالاتر از میدان منیریه، کوچه مسلم کریمی طینت، پلاک 5 واقع شده در تاریخ سوم خرداد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تماشای دیروز و امروز خیابان ولیعصر در خانه مینایی+ فیلم

تماشای دیروز و امروز خیابان ولیعصر در خانه مینایی+ فیلم