مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 دی 1398 ساعت 10:222019-12-28اجتماعي

نوش دارو در خانه افعی ها


گروه صیادان با تاریک شدن هوا به کوهپایه می آیند ؛ همزمان با صدای خش خش پای آنها ، صدای هیس هیس مالکان این منطقه هم شنیده می شود ؛ اینجا 100 کیلومتری جنوب دامغان است ؛ - صیادانی که به مارکوه می آیند باید از حرفه ای ها باشند ؛ افعی های اینجا با کسی شوخی ندارند و با سمی کشنده از خود و خانه شان محافظت می کنند.

صیادان افعی های مارکوه ، اعضای مرکز تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی هستند ؛ آنها با کمک محیط بانان محیط زیست به مارکوه می آیند تا زهر افعی ها را بکشند و از آن پادزهر مارگزیدگی بسازند.

آقای حیدری که یکی از اعضای تیم زهرگیران موسسه رازی است ، می گوید: زهری که از افعی ها استحصال می شود در گاز ازت منجمد و سپس خشک می شود چون اگر مایع بماند ممکن است فاسد شود.

وی می افزاید : مارکوه معدن افعی های سمی ایران نظیر افعی قفقازی ، افعی جعفری افعی گرزه ، افعی زنجانی کفچه مار و افعی شاخدار است و از مجموع سموم این مارها ، آنتی ژن تهیه می شود و پس از تزریق به اسب ها و تولید پلاسما، از آن واکسن و سرم ضد مارگزیدگی می سازند.

تولید نوش داروی ایران از افعی های دامغاندر ایران سالانه بیش از 80 هزار نفر دچار مار و عقرب گزیدگی می شوند و نوش داروی درمان همه این افراد ، واکسنی است که از زهر افعی های دامغان در موسسه واکسن و سرم سازی رازی ساخته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوش دارو در خانه افعی ها

نوش دارو در خانه افعی ها