مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 دی 1398 ساعت 13:402019-12-28پزشكي

50 شرکت در حوزه گردشگری سلامت فعال اند


بیش از 150 مرکز درمانی و بیش از 50 شرکت گردشگری در حوزه گردشگری سلامت فعال شدند.

- ، آقای محسن اسدی لاری در نشست علمی توسعه ظرفیت های گردشگری سلامت ایران و افغانستان که عصر امروز با حضور سفیر افغانستان، پزشکان و متخصصان دو کشور در تهران برگزار شد با اشاره به اینکه در 6 سال گذشته ملاقات ها و جلسات متعددی بین مسوولان وزارت بهداشت ایران و افغانستان به منظور توسعه گردشگری سلامت برگزار شده است افزود: تا کنون 500 بورس تحصیلی با تخفیفات ویژه به دانشجویان کشور افغانستان در تمام رشته های پزشکی ارائه شده است و 590 دانشجوی افغانستان نیز در دانشگاه های علوم پزشکی کشور در حال تحصیل هستند.

وی ادامه داد: در قالب همکاری های جنوب - جنوب با همکاری کشور ایتالیا و صندوق جمعیت سازمان ملل و جمهوری اسلامی ایران بیش از 40 ماما و حدود 10 کارشناس ارشد رشته مامایی افغانستان از دانشگاه علوم پزشکی ایران دانش آموخته شدند.

مدیرکل همکاری های بین المللی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دوره های آموزشی تخصصی برای بیش از 40 متخصص قلب، داخلی و بیهوشی افغانستان در شهر مقدس مشهد برگزار شده است.

آقای اسدی لاری سوابق همکاری دو کشور را در بخش سلامت و درمان چشمگیر دانست و تأکید کرد: زمینه های جذب گردشگر از کشور افغانستان در حوزه سلامت در حال ایجاد و گسترش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 شرکت در حوزه گردشگری سلامت فعال اند

50 شرکت در حوزه گردشگری سلامت فعال اند