مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 دی 1398 ساعت 15:192019-12-28سياسي

لزوم توجه جدی برای ریشه کن کردن بیسوادی در استان


سواد آموزی را جدی بگیرید و برای ریشه کن کردن بیسوادی تلاش کنید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیمای استان سمنان، آیت الله شاهچراغی در دیدار با مدیر کل و جمعی کارکنان آموزش و پرورش و فعالان بخش سواد آموزی استان بیان اینکه اسلام دین یاد دادن و یاد گرفتن است گفت: پایه گذار نهضت سواد آموزی در اسلام پیامبر (ص) است.

وی اهمیت علم آموزی و برکات آن را تشریح کرد و گفت: آموختن خواندن و نوشتن از الویتهای مکتب اسلام است و این نشان از اهمیت آن دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هم در این دیدار از آموزش میانگین سالانه دو هزار نفر در استان از طریق نهضت سواد آموزی خبرداد و گفت: با سواد شدن هشتاد هزار نفر در استان به برکت چهل سال خدمات نضت سواد آموزی در استان سمنان است.

محمد دستورانی گفت: در حال حاضر دوازده هزار و 700 نفر از افراد ده تا چهل و نه سال در استان سمنان بیسواد هستند که با برنامه ریزی های انجام شده چهار هزار و 600 نفر امسال تحت آموزشهای نهضت سواد آموزی قرار میگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش نرخ باسوادی در استان سمنان را نود و هشت و نیم درصد اعلام کرد و گفت: سند راهبردی سواد آموزی در استان سمنان تا سال هزار و 404 ، به منظورشناسایی و آموزش افراد بیسواد تهیه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم توجه جدی برای ریشه کن کردن بیسوادی در استان

لزوم توجه جدی برای ریشه کن کردن بیسوادی در استان