مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 دی 1398 ساعت 15:412019-12-28بين الملل

اهمیت رزمایش ایران، روسیه و چین


رزمایش ایران، روسیه و چین به سبب حق وتوی پکن و مسکو برای تهران اهمیت زیادی دارد - به نقل از روسیا الیوم، برخورداری روسیه و چین از حق وتو در شورای امنیت در سازمان ملل متحد از جمله نکته های مهم برگزاری رزمایش مشترک ایران با آن ها به شمار می رود بخصوص که اروپا با توجه به کاهش تعهدات برجامی ایران از اعمال مجدد تحریم ها سخن می گوید.

سخنگوی این رزمایش اعلام کرد برگزاری آن نشان می دهد ایران را نمی توان منزوی کرد.

عمر هواش خبرنگار شبکه در تهران در گزارشی با اشاره به این که اولین بار است سه کشور چنین رزمایش مشترکی برگزار می کنند گفت: سه فروند کشتی جنگی روسی، یک ناوشکن چینی و تجهیزات دریایی ایران توانمندی های رزمی خود را آزمایش می کنند.

این اولین تجربه ایران با قدرت های بزرگ به شمار می رود و هدف از آن را تقویت امنیت منطقه می داند و از طریق این رزمایش می خواهد بگوید ایران را نمی توان منزوی کرد.

در ادامه پس از پخش قسمتی از سخنان دریادار غلامرضا طحانی سخنگوی رزمایش آمده است: کمک به کشتی هایی که هدف حمله قرار گرفته اند، کشتی هایی که آتش گرفتند و نیز مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی در اقیانوس هند و خلیج عمان را که بین سه تنگه راهبردی هرمز، باب المندب و کالاما قرار گرفته اند و گذرگاه های حیاتی عبور نفت منطقه خلیج فارس به اروپا، آفری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت رزمایش ایران، روسیه و چین

اهمیت رزمایش ایران، روسیه و چین