مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 دی 1398 ساعت 08:402019-12-29سياسي

علوم عقلی در نگارش دائره المعارف از همدیگر تفکیک شوند


در نگارش مقالات دایره المعارفی در علوم مختلف عقلی باید این علوم از یکدیگر تفکیک شود تا خلط مباحث منطقی، فلسفی، - کلامی و عرفانی نشود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آیت الله العظمی جعفر سبحانی در دیدار مسئولان و اساتید مرکز پژوهشی دایره المعارف علوم عقلی اسلامی که در مؤسسه امام صادق علیه السّلام قم برگزار شد، گفت: برای نگارش مقالات دایره المعارفی در علوم مختلف عقلی نخستین کاری که باید انجام شود تفکیک این علوم از یکدیگر است تا خلط مباحث منطقی و فلسفی و کلامی و عرفانی نشود.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله دوم باید ببینید آیا مراکز دیگری هم هستند که قصد نگارش چنین مقالاتی را دارند یا خیر، اگر چنین مراکزی باشند باید طوری عمل شود که مکمل همدیگر باشید تا از انجام کارهای موازی پرهیز شود.

برای نمونه گروه علمی کلام در مؤسسه امام صادق علیه السّلام در حال نگارش مقالات این علم است.

استاد سطوح عالی حوزه افزود: در مرحله بعد، باید از نگارشِ هم زمان در رشته های مختلف پرهیز شود، بلکه یکی را به پایان برسانید، سپس علم دیگر را آغاز کنید؛ در انجام کارهای علمی طوری عمل شود که این آثار قابل استفاده برای مخاطبان بوده و نیاز محققان را به خوبی برآورده سازد، من برخی از آثار مرکز دایره المعارف را ملاحظه کردم، زحمات بسیاری کشیده شده و آثار خوبی تدوین گشته است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علوم عقلی در نگارش دائره المعارف از همدیگر تفکیک شوند

علوم عقلی در نگارش دائره المعارف از همدیگر تفکیک شوند